Пам’ятка, як зберегти психіку дитини від надмірних переживань.
Пам’ятка підготовлена за матеріалами науково-методичного
журналу «Учитель» № 2, 2014)
2. Попри будь-які колізії дорослого життя треба
створювати в родині спокійну, «світлу» атмосферу, сповнену позитивних
життєствердних настроїв.
3. Поводьтеся розважливо, помірковано, гасячи власні
пристрасті. Не ведіть дискусій у присутності дітей. Не нав’язуйте їм своїх переконань
і не критикуйте погляди авторитетних для дітей людей (вчителів, тренерів, інших
дорослих).
4. Тривожну для дітей інформацію слід дозувати, пом’якшувати,
заспокоюючи і підбадьорюючи їх, запевняючи, що з будь-якої ситуації є вихід.
5. Про події, що схвилювали
дитину, говоріть миролюбно і мудро, аналізуйте й пояснюйте їх об’єктивно,
засуджуючи прояви агресії та вандалізму як такі.
6. Обговорюючи ситуацію, переключайте увагу дітей з
негативних фактів на позитивні. Прикладом може бути величезна людська
самовідданість, взаємодопомога і громадянська активність, проявлені в останніх
подіях.
7. Малюйте дитині світ не чорно-білим (поганий-добрий), а
різнобарвним, розкриваючи філософію життя. Вчіть розглядати кожне явище в
природі та суспільстві з різних боків і точок зору.
8. Не забороняйте дітям відтворювати враження в іграх, що
допомагають зняти стрес, а спрямуйте ці ігри у мірне річище.
9. Щоб послабити психічне напруження дітей у складні
періоди якнайчастіше залучайте їх до цікавих спільних справ, гуртків.
10. Виховуйте повагу, толерантність і терплячість до
інших, незалежно від симпатій. Учіть засуджувати не людину, а недобрий вчинок,
роблячи це без агресії.
11. Гуртуйте колектив, формуйте дружні взаємини,
запобігайте конфліктам.
Комментарии
Отправить комментарий